fredag 27 november 2009

Klockan är tre på

eftermiddagen och det börjar redan bli mörkt ute.
Arbetat mellan åtta och tolv idag och när vi gjort de vanliga morgonsysslorna for jag och min arbetskamrat och veckohandlade åt de våra.
När det var gjort så slutade min arbetsdag.
Men innan jag fick lämna min arbetskommun var jag tvungen att inköpa hundmat åt hundarna, de ska ju inte behöva leva på vatten och bröd bara för att husse och matte skulle behöva göra det.
Väl hemma så gick jag raka vägen till en säng och la mig i ca en halvtimme tills gubben kom hem, han slutade efter halva dagen.
Vi har käkat mannagrynsgröt och ägg så vi ska stå oss fram till maten som vi förhoppningsvis får ikväll när vi ska ut med gubbens jobb.
Det ska bli kul att komma ut och träffa lite folk och jag hoppas att det ska bli rolig underhållning.
Grabben ska få agera "taxi" och få betala tillbaka lite av alla gånger som vi har skjutsat honom innan han hade körkort. :-)
Jag ska kanske börja leta efter de kläder jag ska ha ikväll så inte paniken blir så stor när klockan närmar sig fem.

1 kommentar:

  1. Hoppas du fick en trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap.

    SvaraRadera