onsdag 18 november 2009

Ett litet häftigt

uppvaknade fick jag imorse strax efter gubben åkt till jobbet.
Klev upp och gick på toaletten och upptäcker att det finns inget vatten i kran. Ner till köket där gubben satt på diskmaskinen och vattnet rann väldigt dåligt i kökskranen.
Det var bara att slänga sig på telefonen och ringa honom och tala om det.
Då säger han helt lugnt att jag ska gå och slå på en svart grej som sitter på vattenpumpen och jag gjorde det och den gick igång.
Jag trodde minst att vi skulle måsta byta den. Och jag hoppas att den håller ett bra tag till.
När felet var fixat så la jag mig här nere och sov ett par timmar till.
Och det var väl inte så kul att vakna andra gången heller för då regna det ordentligt ute.
Känner mig mycket piggare och alertare idag och jag hoppas att det håller i sig.
Läste på en blogg att hon för tredje gången på kort tid hade haft inbrott i sin garnaffär.
Och vad irriterad jag blir. Varför kan inte folk låta andras grejer vara och jag kan heller inte förstå vad de har att hämta i en garnaffär. Tror ju inte att det förvaras mycket pengar på nätterna i affärerna, många betalar säkert med kort och garn i sig kan ju vara dyrt, men kan man sälja sånt på svarta marknaden?
Tycker synd om henne och önskar att de får tag i de som gjort inbrotten.

1 kommentar:

  1. Vi verkar ha likadant "skit"-väder !

    förstår att det blev lite panik när inte du hade nått vatten,tur att du har en lungn "gubbe"....ler! och visst hoppas jag att kemin stämmer mellan hunden och oss.Härligt med hund igen !!!!
    Vilken stackare som haft tre inbrott i sin garn affär,Tänk vad somliga är fräcka !

    Hoppas du får en bra dag trotts regn o rusk!

    SvaraRadera