lördag 28 november 2009

Denna dag har gått i

långsamhetens tecken.
Det vi gjort har tagit tid.
Gubben och grabben var iväg en sväng för att handla en present OCH affären hade lördagsstängt. :-(
Jag får göra en tur på måndag.
Gubben har satt upp lite belysning utomhus och jag har tagit reda på vår rena tvätt.
Sen har gubben motionerat dammsugaren och det behövdes verkligen.
Imorgon efter jobbet ska jag försöka(måste jag) sätta upp nya gardiner och plocka fram lite tomtetavlor.
Jag har lovat att vi ska gå på bio också. Sista filmen i Stig Larssons triologi har ju haft premiär.
Gubben hade helst velat gå igår, men då var vi ju bortbjudna på annat trevligt och ikväll hade jag ingen lust så jag får "offra" kvällen imorgon.
Det börjar bli dags för mig att söka mig mot sängen så jag kommer upp imorgonbitti i tid.

GOD NATT OCH SOV GOTT OCH DRÖM MASSOR AV SÖTA DRÖMMAR!!!
P.S Grabben åkte iväg ikväll och på ett ställe så sprang det ut en hund mitt framför bilen. Han reagerade snabbt och både bromsade och svängde undan och på så sätt missade han hunden. När han fått stopp på bilen hoppade han ut för han tänkte ta hand om hunden så den inte skulle bli påkörd, men precis när han klev ur så kom det en kvinna och ropade på hunden och kopplade den. Han hade tänkt gå fram till henne och skälla, men han satte sig i bilen och for iväg. Men skickade ett sms till oss och ville att vi skulle ringa honom för han ville berätta något. Han var ganska skärrad och tänkte sig in i situationen om nån av våra hundar skulle bli påkörda. Ville väl också höra att om han kört på hunden så skulle det inte vara hans fel utan ägarens. Och det är ju också så att vi för några veckor sedan miste vår ena katt som blev påkörd. Som tur var så mötte han ingen bil och hade ingen bil bakom sig heller. Det är ju så att blir en hund överkörd så är det hundägarens fel eftersom han/hon inte haft koll på sin hund. Har man utekatter så är det ju tyvärr en sån olycka man kan få räkna med och det har vi ju upplevt. D.S.

1 kommentar:

  1. Vilken tur att det inte blev nått allvarligt av det hela. Förstår mig inte på hundägaren som inte stannade kvar och pratade med grabben och be om ursäkt för sitt slarv. Konstigt folk finns det tyvärr gott om. Skönt att allt gick bra i alla fall.

    SvaraRadera