måndag 2 november 2009

Dagarna går alldeles

för fort så är det någon som kan vara snäll och stanna tiden en stund?
Idag har jag jobbat mellan sju och elva och sen var det att åka hem och ta itu med lite saker här hemma.
Dammsuga och torka golv och köra diskmaskin och elda.
Dammsugningen fick jag lite hjälp av grabben och det andra fick jag klara själv.
Fick en liten stund över så jag fick några varv stickade på min halsduk. Jag tror att den kommer att bli skön att använda.

a Min halsduk i lurvigt garn, det första jag stickar
på flera år
Jag har en halsduk som jag fick av gubbens brorsdotter i julklapp ifjol och den gillar jag. Den är stickat i ett mjukt garn och det är flera härliga färger i den(ser ut som fruktblandning) och den använde jag faktiskt ganska flitigt i vintras och har letat fram den igen.
Gubben och jag har varit på möte på eftermiddagen och sen efter det vi ätit har vi varit och gratulerat en som fyllde år.
När vi kom hem så hamnade vi(var annars?) framför varsin dator och kollade våra eposter och jag var ju tvungen in på facebook och skörda också. :-)
Det har varit uppehåll här men blåst lite och jag hoppas att det inte kommer att blåsa mer.
Nu är det dags att stänga ner och förflytta sig mot sängen och hoppas att jag kommer att sova lika gott som jag gjorde inatt, fast det bara blev ca 5,5 timme.
GOD NATT OCH SOV GOTT OCH DRÖM SÖTA DRÖMMAR!!!
P.S Det har varit lite svårt att skriva ikväll för jag har haft hjälp av Bruno. D.S


1 kommentar:

  1. Halsduken ser ut att bli väldigt mjuk och gosig. Kul att du börjat sticka.

    SvaraRadera