söndag 29 november 2009

Då var denna arbetsdag

slut. Den var väl inte alltför lång, bara från sju till tre.
Men vilken dimma det är ute. Omgivningen ser inte alls ut som det brukar. Det känns konstigt när man knappt känner igen sig där man har åkt i flera herrans år.
Skulle behöva sätta upp nya gardiner och leta reda på adventsljusstakarna, men rätta julkänslan vill inte infinna sig.
Vi ska ner och gå på bio och se Luftslottet som sprängdes.
Jag har en jättesnäll gubbe, men ibland försvinner han in i dimmans värld och allra helst när han tittar på TV. Strömmen till min bärbara dator höll på att ta slut och då bad jag honom lite snällt att sätta i kontakten.
Han tittar på mig och jag säger inte så mycket utan tittar tillbaka och då helt plötsligt säger han att visst ska jag sätta på vattenkokaren till dig.
Visserligen har jag tänkt på den, men jag sa inte det högt.
Han satte på vattenkokaren och jag reste mig och gick runt bordet och satte i kontakten till datorn och han har inte märkt att jag gjort det. :-)
Han har varit jätteduktig idag, lagat mat till sig och grabben och snart diskat undan allt också.
(Det gjorde jag också på jobbet idag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar