tisdag 6 oktober 2009

Inte har jag suttit

med något broderi ikväll. :-)
Jag och gubben har städat köket.
Sa till honom efter vi ätit: Ska vi städa köket på en timme?
Ja, svarade han glatt och sen har vi hållit på i tre istället.
Varför har det tagit tid?
Jo, det finns någonting som heter TV och dator!
Jag har ju bara varit tvungen att kolla mitt facebook nån gång då och då och även bloggarna. Sen har TV gått med Star Trek och där har då både gubben och jag fastnat.
Ja, men såna är vi. Nu har vi bara sex rum kvar eller fem för grabben får städa sitt eget.
Det som saknas i köket är gardiner, men det får jag fixa imorgon.
Vi åt något gott ikväll. Fryst broccoli, fryst blomkål och lax i en ugnsfastform blandat med creme fraiche med paprika&chili och grädde. Ovanpå det riven ost. In i ugnen på 200 grader tills det var klart(ca 30-40 minuter). Riktigt mumsigt var det och det lär lagas fler gånger i detta hus.
Det receptet har jag fått av några av mina arbetskamrater och jag brukar inte komma recept, men detta var alldeles för gott för att glömma bort(men jag tror inte de hade nån ost).
Uppehåll har det varit hela dagen, men nu regnar det ute.
Ska leta mig mot sängen och sova.
Vad jag ska hitta på imorgon, skulle väl behöva fortsätta städa men...
En sak vet jag iallafall att jag ska jobba imorgonnatt. :-)
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar