söndag 25 oktober 2009

En söndag med

en extra timme.
Och inte har vi gjort så jättemycket av den.
Varit iväg och städat, handlat har vi gjort.
När vi kom hem så fick gubben ett ryck så han var ut och gjorde lite nytta.
Jag startade en tvättmaskin och sen har det blivit två till.
Efter maten var vi ner till min broder och hans familj och hämtade ett vitrinskåp där vi ska försöka få plats med alla våra elefanter. :-)
Det ska bli kul och se om vi lyckas...
Hemma igen så slog vi på var sin dator och har suttit och tittat på det vi tycker är intressant.
Jag var ut och ropade 3 gånger på vår katt Bruno som vi inte sett sen vi kom hem igår(visste att han levde för tomten såg honom igår).
Rätt var det var så var han inne och ville ha mat och sen var det kel med matte som gällde både länge och väl. :-)
Nu ligger han bakom tangentbordet och sover så skönt.
Och matte har än en gång konstaterat att gilla svarta kläder och katter och hundar är ingen bra kombination. Jag ser ut som en ryamatta med svart botten och vitt garn.
Måste hitta klädrullaren!
Jag och gubben bor i Västra Mälardalen. Jag är född i Västerbotten, har bott i Småland och sen början av 70-talet har jag bott i den kommun jag bor idag.
Eftersom jag har mest släkt i norr så är det åt det hållet våra semestrar tillbringas mest. Jag och min bror, morsan och farsan firade faktiskt varje jul i Norrland fram till 1984 då det blev en grå tråkig jul i denna kommun.
Ingen snö utan regn.!
Vilken jul för en tjej som alltid haft vitt på jul.
Tur i oturen det året var att mina älskade morbröder firade med oss. Efter det året blev det några jular till i norr, men sen har det mest varit på sommaren vi varit upp och hälsat på.
Det jag saknar på julen är faktiskt snön. Visst har vi väl haft snö även här nere några gånger runt jul, men oftast har det varit skitväder.
På tal om skitväder så är det det nu också. Det har varit grått hela dan och småduggat, men nu ikväll regnar det.
Imorgon börjar vi jobba efter den sköna semestern. Gubben börjar som vanligt sju och får sluta fyra och jag börjar åtta och slutar åtta, dubbelpass har jag visst lagt in. :-)
På tisdag jobbar jag kväll igen och sen jobbar jag onsdagnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar