onsdag 14 oktober 2009

Det blev inte så

lång stund för mig att sova imorse.
Var hemma strax före åtta och gubben, som varit till tandläkaren och inga hål hade, ringde djurkliniken om vår Bilton.
Och det blev snabba ryck, klockan 10 skulle vi vara där för de hade fått ett återbud.
Han har fått typ ett sår bak i stjärten och vi fick ingen behandling nu utan ska hålla koll på det och se vad det nu kan vara. Vetrinären trodde det kunde vara någon sorts godartad tumör, men det stämde inte med Biltons ålder eller att det var analsäcksinflammation, men det stämde inte riktigt det heller. Kan ju vara så att vi upptäckte det tidigt så därför märks det inte så mycket.
Väl hemma igen så har jag sovit några timmar så det kanske blir en tidig kväll ikväll.
Hade besök av en granne som skulle faxa en sak, men vår fax ville inte och vi visste inte hur vi skulle scanna in det på datorn så vi kunde skicka det som epost. Så det slutade med att hon fick dra ner till sitt jobb och faxa.
Väntar på att gubben ska komma hem så vi tillsammans kan hitta på någon mat.

4 kommentarer:

  1. Tänk att det alltid ska vara så himla svårt.... det där med maten. hos oss är frågan -"vad ska vi äta" varje dag. Sen kommer -"det åt vi i skolan". Och sedan-"tycker inte jag om" Det är inte alltid så lätt att vara "husmor". hade jag lite högre lön så skulle jag skaffa en egen kock som håller i matpengar och fixar mat varje dag. Vilken dröm!! (Synd att man jobbar åt kommunen, dom har imte så himla höga löner precis). kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Jag skulle ha en städerska också, men som sagt kommunala löner är inte höga. :-)
    Fast jag ska inte klaga alltför mycket för han jag delar hus med är både duktig på att laga mat och städa.

    SvaraRadera
  3. stackars voffsingen ! kan det inte vara nått med analsäckarna iaf. min brors hund hade oxå besvär och nu har de blivit bortop. och hunden mår prima !Fast jag bor med snön så har inte min hjärna kopplat riktigt att det är täckjacka som gällernu....ler !
    Tänk om vi kunde träffas när ni kommer upp,fasst ni har väl många som vill ha er uppmärksamhet kanske.
    Ha dé !

    SvaraRadera
  4. Hoppas det inte är nått allvarligt med Bilton, det är alltid så jobbigt när djuren blir sjuka. Såg kommentaren från Bettan ang matlagning. Jag har ju 4 barn och jag körde så här. Veckolista på maten. Kollar av ungarnas matlistor på skola, dagis osv och körde så här.
    Fisk en dag, soppa en dag, firardag och långkoksdag och önskedag och sen nått annat under två dagar, eller så har man önskedagar fler dagar, men man får passa sig så man inte bara gör onyttiga saker då. Så praktiskt när man handlade när man hade stor familj, allt går snabbare om man vet vad man ska laga.
    Men tro inte jag gör så idag, nen, nu far vi runt och snurrar varje dag nästan och undrar vad ska vi äta. :D Fast nu är vi ju oftast bara två som tur är.

    SvaraRadera