onsdag 2 september 2009

Tanken att sätta

mig ute och brodera hann jag i stort sett bara tänka för det började blåsa och regna.
Suck.
Jag har iallafall fixat till mat idag som nästan stod på bordet när gubben kom hem. Makaronipudding blev det, har varit sugen på det ett tag.
Gubben lyckades ta det lugnt och har suttit framför sin dator en stund efter jobbet.
När vi käkat färdigt var han på språng att gå ut en stund, men då kom det en riktig störtskur igen.
Nu är det uppehåll och han är ute.
Jag ska ta itu med rentvätt och hänga det som ligger i tvättmaskinen.
Det är inte lika roligt att tvätta nu när jag inte kan hänga det ute och få det torrt. Men rena kläder behöver vi iallafall.
Om jag är duktig och gör det så hinner jag kanske sätta mig med broderiet en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar