fredag 11 september 2009

Snart är denna dag till ända

och en ny börjar snart.
Jag sov till ett-tiden och sen har jag inte gjort mycket nytta alls idag.
Brukar vara seg när jag jobbat en natt.
Satte mig iallafall ute i solen och började brodera på pensé nummer två, kom en liten bit iallafall.
När gubben kom hem och vi fick besök av en tomte så åkte vi ner till byn och käka.
Handlade även mjölk och fil innan vi drog hem igen.
När vi käka fick vi sällskap av Broderi tjejen.
Väl hemma så slog jag på datorn och gubben och tomten klippte gräsmattan.
Undra om det var sista gången för iår?
Blev kyligt nu ikväll och det visar ju bara att vi är på väg mot mörkare och kallare tider.
Resten av kvällen har vi tillbringat framför varsin dator och chattat med varandra och även andra. Ett och annat spel har spelats på burken också.
Fick förresten besök av en tjej som sålde jultidningar och då vet man ju verkligen vad som nalkas. Kom alldeles för tidigt, men det är klart ska de hinna med så måste de ju.
Imorgon ska visst gubben köra ett lass till tippen igen. Vi har nog snart ingenting kvar. :-)
Vad jag skulle behöva göra ska vi inte tala om här, men det är massor. :-(
Ska nog spela en eller två omgångar till och sen är det sängen som hägrar.

Pensé nummer två
God natt och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar