onsdag 9 september 2009

Oj då, nu har det gått

nån dag och jag har inte varit här och skrivit lite. :-(
Det beror faktiskt på att igårmorse bestämde jag mig för att inte starta denna dumburk(för jag vet ju var jag hamnar då) utan satte igång en tvättmaskin, började elda och tog reda på två omgångar rentvätt som jag inte orkat göra då jag har jobbat.
När sen allt detta var gjort så satte jag mig ner och broderade en stund innan det var dags att göra mig iordning och åka till jobbet och göra rätt för mig.
Idag var det ingen idé att slå på datorn för jag kom dels upp lite sent och sen började jag jobba klockan tolv.
Men jag hann faktiskt sätta mig ute en stund och brodera. Är lite sugen och bli färdig så jag kan börja på något nytt igen(och jag har ett lager som ligger).
Är väl sugen att prova sticka något, men jag har inte letat reda på stickorna än. :-)
Imorse drog gubben iväg på något fackligt och kommer inte hem förrän imorgoneftermiddag nångång så jag ska sova själv och det gillar jag inte riktigt, brukar ha svårt att komma till ro när han inte ligger bredvid och snarkar. :-) Men jag har ju våra härliga hundar så helt ensam blir jag ju inte.
Grabben är fortfarande hemma så han har varit hundvakt idag och har han inte varit det så har vi fått fråga Broderi tjejen.
Imorgonnatt ska jag jobba och då får jag inte heller sova bredvid gubben. :-( Men honom gör det ingenting att jag har är borta för han sover ofta så fort han lagt huvudet på kudden och han är ju van vid att sova ensam eftersom jag jobbar en och annan natt.
Idag har det varit strålande sol, men det har blåst och jag hoppas att det är vackert även imorgon så jag kan sitta ute och ta det lugnt. Ska väl också försöka tvätta lite och ta reda på lite torr tvätt också, men att sitta ute slår det mesta för snart är det kallt och ruggit ute.

Tisdagens stygn, inte vet jag hur mycket det syns
men det är en nyans av grönt jag sytt med
Onsdagens stygn och här har jag sytt färdigt den
gröna nyansen från igår och sytt ytterligare
en nyans

Nu ska jag spela ett par omgångar på king.com och sen är det nog hög tid att leta sig mot sängen igen och hoppas att få sova gott.
God natt och Sov gott!!!




1 kommentar:

  1. Du har kommit en bra bit. Jag började med helvetes tavlan igen. Vi får se hur det går denna gång, du vet ju hur jag är. Kraam G

    SvaraRadera