fredag 4 september 2009

Ny dag, ny arbetsdag

Om några timmar ska jag infinna mig på mitt arbete för tjänstgöring med början klockan 14.oo och slutpunkt fredag den 11/9 klockan 7.15.
Ska väl inte jobba hela tiden utan får åka hem och sova och göra lite annat emellan.
Idag slutar jag 21 för att imorgon börja kl. 12 och sluta 20. Söndag börjar jag 7 och jobbar till 16. Måndag blir det mellan 7 och 15, tisdag 15 till 20, onsdag 12 till 20 och sen avslutning på torsdag med början 20.45 och sen då slut på fredag 7.15.
Ser lite masstigt ut när man tittar på det så här, men när man väl är på jobbet så rullar det på.
Imorse när jag vakna så var jag så trött så, jag ville inte kliva upp. La mig faktiskt en stund till på vår säng här nere.
Har fått en maskin tvättad och nu ska jag bara ta ner torr tvätt så jag kan hänga denna.
Sen är det nog bara att leta sig mot duschen.
Grått och trist är det ute också så inte känner jag mig särskilt uppåt.
Skulle vilja ha massor av energi och jag undrar var jag ska hitta den?
Tror nog inte att jag hittar den framför datorn, men hoppet är ju det sista som överger en. :-)
Nej, det var tvätten som väntade på mig.....

2 kommentarer:

  1. ingen klippning blev det,frissan var sjuk...
    och vädret ska vi inte tala om,hällregn & blåser som tusan.såna dagar är ingen mening att göra nått åt det man har på skallen,ser ut som en Våt Pudel.....skratt !
    Inget garn blev det heller,På frösön hade hon
    så jag får väl hitta på nått annat att sticka i helgen
    Ha en riktigt trevlig helg !

    SvaraRadera
  2. det bästa med att jobba såna tider är ju att det brukar ge lite lediga dagar, jag jobbar aldrig mindre än 12 tim. pass. nu i helgen gör jag från fred. kväll tom månd morgon 40 h. nattetid. men sen är jag ledig en hel vecka

    SvaraRadera