tisdag 29 september 2009

Det blev inget mer

skrivet igårkväll för jag fick med all hast stänga av dator och telefon för rätt var det var så började det regna jättemycket, plus att det haglade på ordentligt OCH sen åskade det!
Det small på riktigt ett tag och det dök upp väldigt snabbt.
Igår lagade vi något som vi aldrig gjort förut: palt av typ mjöl!
En jobbarkompis har en dotter i Norge och där kan man köpa raspeballermjöl och det gjorde hon åt mig för jag/vi skulle få smaka. Och det smakade precis som om vi hade gjort det på det vanliga sättet med en del kokt potatis och en del rå potatis. Så nu kommer vi här hemma att äta palt åtminstone 2 gånger till inom kort tid. :-). Till det åt vi stekt fläsk och bregott, lingonsylt åt jag(gubben tycker inte om det).
Gubben var ut och bar lite säckar och jag bar in lite blommor som jag är lite rädd om. Bl.a novemberkaktusar och några av dem kommer snart att blomma. :-)
Idag har jag inte gjort mycket än, men dagen är inte slut än.
Och sen ska jag ju faktiskt jobba 10,5 timme inatt, men det är några timmar kvar dit än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar