onsdag 5 augusti 2009

Maten blev faktiskt

ganska god, synd bara att kotletterna blev lite brända. Hade jag grillat själv hade de absolut inte gått äta alls.
Kvällen fortsatte sen med att gubben klippte gräsmattan och brände sig nog nästan på axlarna.
Tomtar skulle baka snoddas och det slutade med att jag fick göra smeten ovanpå. Men äta kunde tomtarna göra när det var klart. 4 var!
Sen kom Broderi tjejen ner en sväng och hjälpte mig lite med min blogg(fick bl.a till det som jag hade fått till och som jag inte gillade).
Under tiden vi höll på kom en granne körade med sin bil upp på gården och framför honom hade det sprungit en gråhund eller liknade. Och jycken sprang upp till oss.
Våra hundar blev ju nästan helt galna och skällde och ville ut till hunden, men man släpper inte in en främmande hanhund till sina egna tre hanhundar.
Fick först inte tag i ägaren utan det slutade med att vi ringde polisen som tyvärr inte hade någon bil att skicka just då.
Vi band hunden så att inte han skulle se våra och de inte se honom.
Detta var vid fem-halvsex snåret.
Vid nio-tiden så ringde ägaren och frågade vad vi ringt för och då sa gubben med ganska arg röst att han kanske ville hämta sin hund som stod här och skällde. Jo, det ville han. Gubben talade också om för honom att vi faktiskt hade ringt polisen.
Ägaren beundrade vårt staket och gubben talade om för honom vad tolv meter kostade och menade väl samtidigt att det var värt varenda krona om man är rädd om sina hundar.
Det var bara för gubben att ringa polisen igen, komma till det ena länet och sen begära att bli kopplad till vårt län. Så är det att tillhöra en kommun, men ha en annans kommuns riktnummer.
Ungefär har kvällen sett ut och nu sitter jag här som vanligt. :)
Ska nog stänga av strax och göra gubben sällskap framför TV:n. Vi har ju fortfarande semester!

1 kommentar:

  1. Visst är den där dikten fin. Sitter på väggen på träningsskolan på gymnasiet...

    SvaraRadera