torsdag 27 augusti 2009

Jag blev så lycklig imorse

när jag slog på mobiltelefonen och fick ett meddelande om att jag skulle titta i postlådan.
Ut till den så fort jag bara kunde och vad hittade jag där?
Jo, ett kuvert med en tråd av färgnummer 3371!
Broderi tjejen kom på att hon skulle kolla igårkväll innan hon la sig om hon hade någon sån tråd och det första hon tittade på så hittade hon färgnumret.
HON ÄR MIN RÄDDANDE ÄNGEL IDAG!!!

Det välsignade kuvertet
Ringde vårdcentralen idag och frågade om min förkylning(ville kanske att någon skulle titta mig i halsen), men jag fick till svar att det är en långvarig förkylning som går i min hemkommun och det jag gjort hitintills är rätt. Och att jag skulle fortsätta ta det lugnt. Ska ta Ipren när jag lägger mig på kvällen så att jag får sova för ev halsonta(som inte har varit så farlig idag) och imorgon då min farsa fyller år ska jag ta Ipren var 4,5 timme och sen vila under resten av helgen.
Är jag inte bättre på måndag så skulle jag höra av mig, även under helgen om jag blir tungandad eller att det börjar svida i lungorna.
Så nu hoppas jag att bara för att jag tog mod till mig och ringde så vänder det ordentligt. :-)
Innan jag broderade klart den lilla kycklingen så bakade jag 2 Snoddas till imorgon, någonting måste stackars farsan ha att bjuda på om nån kommer.
När sen detta var gjort så gjorde jag kycklingen klart och det känns både skönt och lite sorgligt för det har varit roligt att hålla på med dem. Det blev lite tråd över också. :-) Men den biten jag hade har aldrig räckt.
Den fjärde lilla kycklingen klar
Broderi tjejen kom över en snabbis efter hon slutat skolan och prata lite. Ville väl kolla om jag var helt klar. :-) Vilket jag inte var riktigt just då.
Nu är det duschen som gäller för gubben och jag ska iväg och göra lite ärenden och lämna lite kaffebröd hos farsan till imorgon.


2 kommentarer:

  1. För det första så brukar jag vara pratglad när jag kommer hem och för det andra, ja, jag ville kolla om du var klar. glad att man kan vara en ängel ibland. Nästa gång är det din tur, hihi.

    SvaraRadera
  2. det är underbart med "räddande Änglar".
    det är väl tur att det inte vuxit ut nån "knorr" på dejiaf. trotts förkylningen.

    Krya på dej Kram !

    SvaraRadera