tisdag 4 augusti 2009

Igår försvann

dagen igen med ett flygande fläng.
Gubben var ett par resor ner till återvinningen med skräp från projektet.
Jag fortsatte läsa mina gamla tidningar och nu är det inte allt för många kvar.
Solen visade sig från en bra sida hela dagen igår.
Gubben fortsatte förresten med staket en stund också.
På kvällskvisten var vi iväg och träffade trevliga människor på en kopp kaffe och prat.
Idag har jag börjat dagen med att läsa dagstidningen ute i solen och sen var jag dum nog att sätta på datorn. :) Gissa var jag har suttit hela förmiddagen förutom ett avbrott för frukost?
Gav gubben sovmorgon och stängde grinden till övervåningen så att hundarna inte skulle väcka honom.
Nu har han luftat vår vattenpump och konstaterat att vi måste skaffa en ny för denna är slut. Den bara pumpar och pumpar och vi får inget bra vattentryck när vi ska duscha.
Men ska väl inte klaga alltför mycket för den har ju hållit några år nu.
Solen skiner lite försiktigt och jag hoppas att det inte blir något regn idag.
Nu ska jag slita mig en stund iallafall och försöka göra något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar