fredag 14 augusti 2009

Idag på förmiddan for

jag, gubben, min broder och hans familj till ett stort klädställe i en liten ort för att se om vi skulle hitta något billigt och bra.
Det fanns en glasaffär där också och där hittade jag en pensel i silicon som jag inte kunde låta bli. Brorsan och hans sambo hittade några glas.
Inne på klädstället hittade jag en väska, ett par mjukisbrallor och ett par gympadojor. Gubben hitta inneskor, byxor och en ljudbok.
Brorsan hitta skor och så hitta de visst nån tröja till brorsdottern.
Innan vi ställde kosan hemåt så stanna vi och käka pizza så magarna stod i fyra hörn när vi fortsatte hemåt.
Bjöd på kaffe när vi kom hem och brorsdottern lekte med Baloo och vattenslang. Och gubben lyckades med konststycket att ännu en gång kasta boll till en hund för nära ett bord med kaffekoppar. Han blev nästan helt utan kaffe. :-)
Trodde han lärt sig för när vi var hemma hos brorsan i veckan så gjorde han likadant med en av deras hundar.
Gubben och jag satt hemma en liten stund och sen åkte vi iväg och hämtade två tomtar som ska hälsa på i helgen. Innan vi åkte hem stannade vi och köpte mat till dem och gubben och jag delade på en sallad så idag har vi faktiskt ätit både lunch och middag. :-)
Just nu klipper gubben och en tomte gräset, måste klippas innan det börjar regna igen.
Den andra tomten tror jag håller på skruva isär en säng som vi ska flytta på.
Och vad gör jag? Jo, jag har slagit igång datorn för att kolla, allt?
Ska försöka göra lite annat också. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar