torsdag 20 augusti 2009

Har gjort min

sista arbetsdag denna vecka. Lyxigt med en arbetsvecka på bara fyra dagar.
Bara förkylningen ger sig också. Gillar inte att bli förkyld just nu, man vet ju inte vad man bär på. :-(
Hoppas bara inte det är svininfluensan som alla är så rädda för.
Vågar inte riktigt ta reda på vad som kännetecknar den för då blir jag väl jättesjuk. OCH det har jag inte tid till just nu.
Jag vill gå på fest till helgen och jag vill fira farsan som fyller år nästa vecka!!!
Har inte gjort ett smack sen jag kom hem vid halvtre och det finns massor att göra.
Hämtade iallafall hundarna hos husse innan jag åkte hem så de fick komma ut och röra på sig. Vi har varit bortskämda ett tag och haft grabben hemma när vi båda jobbat förmiddag och då har han tagit hand om dem. Men det är inte varje dag de behöver följa husse för matte jobbar ju inte förmiddag varje dag. :-)
Solen har iallafall visat sig från sin bästa sida idag och det är jag bara glad över, men nu på kvällskvisten har det börjat blåsa.
Igår var solen och visade sig från den där bra sidan.
Men jag gjorde inte många knop innan jag stack iväg och jobbade.
Gubben däremot var till projektet och bröt i något tak så han var ganska ledbruten när jag kom hem.
Innan vi fick gå och lägga oss igårkväll så var det 3 jyckar som ville gå en kvällspromenad. :-)
Jag är kanske seg för jag vaknade 2 timmar innan klockan skulle ringa och jag lyckades inte somna om. 1 timme innan så satte sig gubben upp i sängen och tittade på klockan och sen la han sig igen.
Sällskap i sängen(förutom gubbe och tax och ev en eller annan labbe) har jag haft av vår yngsta katt Bibbi. Hon har en stol ute i vardagsrummet som hon brukar ligga på på nätterna, men i natt hade hon bestämt sig för att komma och ligga i sängen. Hon kom innan jag somnade och låg kvar när jag vaknade. Och snäll som jag är försökte jag inte störa henne alltför mycket när jag inte kunde sova. :-)
Usch, nu måste jag göra någonting.
Gubben har varit och plockat i bon och kom in och sa med en "konstig" röst: Jaså, du skriver blogg igen.
Undra vad han menade med det?
Men jag stod ju faktiskt för matlagningen idag och jag har diskat! :-)
Göra någonting var det visst!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar