lördag 22 augusti 2009

God morgon!

Somnade i min säng efter en stund. Vaknade mitt i natten och var tvungen upp för jag var täppt i näsan. Försökte lägga mig igen, men det fungerade inte bra. Gick ner hittade en nässpray, la mig på sängen nere. Det gick heller inget bra så jag hamnade ute på altanen, ca 14 grader och regnet bara vräkte ner. Där somnade jag och sov till ca halvåtta. Och jag sov skönt!
Strax innan jag gick upp hörde jag någon komma och jag trodde det var gubben för jag hade ingen aning om vad klockan var.
Men det var inte gubben utan katten Bruno som klättrade igenom hålet vi har i en fönsterruta! Han var kelsjuk.
Förresten så när jag försökte sova på sängen nere så kom Bella och var kelsjuk och Bilbo kom sen när jag gick i trappan och ville bli kliad.
Regnadet började igårkväll och har vräkt ner hela natten och nu hoppas jag att det blir uppehåll resten av dan och kvällen.
Tomten som hälsar på vaknade av att han blödde näsblod, men han har varit duktig och fått allt blodet på sig själv och ingenting på kuddar och täcke. :-) Hur han nu lyckades med det?
Tänker ta det lugnt idag så jag kan vara med på festen ikväll och det enda måstet jag har idag är att jag ska ta mig till ett apotek och köpa mer nässpray.

1 kommentar:

  1. Det är inte så svårt att sticka sjalar. Spetsmönster kan ju var lite trixigt men min höstsjal är bara stickad i rätamaskor. Jag började med 6 maskor sen så ökar man en i varje sida och en på varje sida av de två mittersta maskorna. Så blir det en trekans-sjal.

    Kram/Veronica

    SvaraRadera