söndag 2 augusti 2009

Gårdagskvällen fortsatte

med att jag bläddrade igenom några tidningar(många) till ute på altanen.
Fick besök av den broderitokiga tjejen(hon har en egen blogg: Broderi tjejen och tokig är hon inte).
Vi satt tillsammans med gubben och tomtar och tittade på TV ute på altanen. Gubben hade satt fart på den nya terassvärmaren så vi hade det bara gott där.
Tjejen broderade en nyckelpiga på en väska och jag fortsatte med mammas duk.
Klockan blev bra mycket innan vi gick in och la oss.
Idag har vi pysslat med lite av varje känns det som.
Gubben har varit iväg och hämtat lite fönster och skivor till projektet, även hunnit såga brädor till vårt staket.
Han och en tomte har varit ute i skogen med gubbens mamma och plockat lite blåbär.
Jag håller på att laga mat nu som jag hoppas går att äta.
Solen skiner och det är skönt ute.

1 kommentar:

  1. Jag har oxå plockat lite Blåbär i dag,men det blev inte mycke eftersom dom behöver mognas på lite mera.......
    Mysigt ni verkar ha haft det med att sitta på altanen o kikat på TV
    Vi har + 39,2 just nu...men det är väl synd att klaga.
    Hälsningar från en "kaffe & Bullgäst"

    SvaraRadera