tisdag 18 augusti 2009

Det blev ingen

tid för datorn igår.
Jag fick ett riktigt ryck och kom upp strax före åtta. Körde igång en tvättmaskin, käka frukost och sen dammsög jag överallt.
Tyckte jag plocka och plocka, men inte syns det så väl.
När första maskin var klar in med andra och igång med torktumlaren.
Käka lunch bestående av te, smörgås och ägg och sen var det visst dags att fara.
På jobbet var det som vanligt, men lite mycket att läsa i dagboken(får nog läsa den flera gånger för att komma ihåg).
När gubben slutade jobba så fixa han till sin älsklingsmat, fiskbullar och makaroner, och sen har han burit grejer hit och dit, gjort ett ventilhål i ett rum i kojan, fixat en sänglampa dit mm.
Jag var ut och titta när jag kom hem och då var gubben klar för kvällen och skulle upp i duschen. Men det tyckte inte våra hundar som ville ha en liten kvällspromenad.
Imorse var det tidig morgon för oss båda, men jag fick iallafall sluta elva och han slutar fyra, men det blir lite tidigare idag för vi ska på ett möte.
Väl hemkommen så har jag kört igång en tvättmaskin och tagit reda på rena, torra handdukar och lite rena kläder och lagt det där det ska vara.
Pratat lite med Broderi tjejen som börjat skolan igen(andra terminen av tre) och hämtade samtidigt posten. Den kom med nya IKEA-katalogen så nu kan man drömma lite igen. :-)
Kunde inte låta bli att slå på datorn för lite nyfiken är jag ju på alla bloggar jag försöker följa och vilken e-post jag har fått.
Och jag måste ju också kolla om jag hade rätt på förra veckans korsord!

2 kommentarer:

  1. Det var nytt ! fiskbullar o Makaroner.....Ler ! Bägge delarna är ju goda så varför inte.

    Ha dé !

    SvaraRadera
  2. Tack snälla snälla du för brevet jag fick i dag,inte ofta man får ett vanligt brev,men det är så glädjande så.Såg att du köpt brevpapper från de hörselskadades förb. Jag har två döva syskon och har själv nedsatt hörsel så det gladde mej oxå.
    Nu ska jag sticka barbiekläder i massor..det var enkla o fina mönster.

    Massor av tack kramar !

    SvaraRadera