måndag 24 augusti 2009

Ännu en dag i förkylningens

tecken och det värsta är att det blir värre framåt kvällarna tror jag.
Har inte haft ont i halsen på hela dan, men nu gör den ont igen när jag sväljer.
Jag blir tokig! Och lite feber fick jag också ikväll. :-(
Dagen idag har jag tillbringat med att brodera och lyssna på ljudboken Patienten av P.D. James. Det är Tomas Bolme som läser och jag tycker att han läser bra.
Solen har visat sig från sin fina sida idag och det har varit varmt.
Jag inte orkat slå på datorn förrän nu till kvällen, men det var mest för att jag skulle kolla den andra bloggen där mina djur skriver ibland.
De har fått hjälp av Broderi tjejen med en bild överst på sidan. Paradiset Kaos Djur heter den.
Gubben har jobbat på som vanligt och när han kom hem så hjälpte han storebror med att pressa halm i stora balar.
Börjar känna att det dags för sängen snart och jag hoppas att jag får sova hela natten. Inatt vaknade jag vid ett och hostade så jag trodde jag skulle väcka gubben, men han har tydligen inte hört mig. Men det är klart, ibland tror jag att jag skulle kunna släppa en bomb i rummet och han skulle inte vakna. :-) Och ofta så lägger han bara huvudet på kudden och sen sover han medan en annan ligger och snurrar varv efter varv.

Fjärde lilla kycklingen
God natt och sov gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar