lördag 11 juli 2009

Nu har jag

gjort klart den andra stekpannegrytlappen.
Min gubbe tittade på den och sa att det såg ut som ett mobilfodral och det gör den. Men för att passa till en mobil måste man nog sy igen botten.
Ska nog prova att virka ett sånt fodral också nån gång, men inte med brun och vit färg för nu börjar jag bli trött på det.
Jag har gjort fyra grytlappar och så dessa två i samma färg. Får man bli trött på färgerna då?
Jag har inte virkat på flera år så det var riktigt kul att hålla på.
Nu när jag är färdig med detta så tänkte jag försöka komma igång och brodera färdigt den fjärde lilla kycklingen som jag började på för flera veckor sedan.
Jag ska också leta efter garn så jag kan prova och sticka disktrasor. Har läst att de är bättre än de man köper i affärer.
Sängen lockar ännu mer nu än vad jag skrev för nästan en timme sedan, men att det blev så här sent beror på att farsan och jag har löst korsord tillsammans via msn.

Två Stekpannegrytlappar
GOD NATT OCH SOV GOTT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar