torsdag 9 juli 2009

Igår när gubben

slutade jobba drog han och jag iväg till den stora staden för att fixa nytt modem och router. Vi kom hem med en apparat som fungerar som två.
Gubben började direkt försöka koppla in vår/min stora datorn och han fick inte till det, men hans bärbara fungerade nästan direkt. Så ikväll lär han få fortsätta kolla.
Vi köpte också en hel låda med jordgubbar som jag rensade och frös ner på en gång. Gott med jordgubbar ibland. :)
Har mest gått omkring och inte gjort någonting alls, men iallafall eldat, fått en maskin tvättad och upphängd och torra kläder vikta och inlagda på sina rätta ställen.
När jag kom upp på övervåningen upptäckte jag vatten på golvet(där det absolut inte ska vara det). Kommer från vinden så det är väl också en grej som gubben får ta itu med ikväll.
Jag tömde regnmätaren vid halv tre och då var det 34,5 mm i den och gubben hade ju tömt den imorse på 21 mm. Undrar hur mycket till det kan finnas kvar i himlen?
Jag måste fixa lite mat nu till gubben till han kommer hem fyra, men jag har ingen aning om vad jag ska laga.
Vad jag vet iallafall är att jag ska jobba natt i natt, så jag måste nog få vila mig en liten stund också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar