lördag 25 juli 2009

Igår blev det heller

inget skrivet här.
Slog inte ens igång datorn på hela dan.
Var jag sjuk?
Nej, inte alls men jag vet inte bara vart tiden försvann.
Gubben tog jyckarna en långpromenad och jag mötte upp med bilen och vi höll på med vårt/mitt städjobb i ca 1,5 timme.
När vi kom hem blev det käk och sen sov/vila vi middag i ett par timmar.
Efter det klippte gubben gräsmattan och jag läste igenom flera gamla veckotidningar. Skumma igenom är väl rätta ordet. Letade mest efter mönster som jag ev. skulle spara.
Sen var klockan jättemycket.
Imorse var det svårt att komma igång, men när vi väl gjort det så var vi iväg till den stora staden och köpte lite isolering och 2 brädor.
Hem en sväng och sen åkte vi och titta på en gård som säljer inredning och kläder. Och även garn.
När detta var gjort hamnade vi hos min bror och svägerska. Där drack vi lite kaffe och prata lite.
När vi var där blev vi lite avundsjuka på fina strandstolar som de hade så vi var ju bara tvungna att åka till OK för att se om de hade några kvar.
På vårt OK fanns det bara en kvar, i den andra kommunen fanns det ingen kvar så vi åkte till den kommun som jag jobbar i.
På första OK där hade de ingen, men på gamla Q8 så hade de fyra kvar och nu har de nog bara två för vi köpte de andra två.
Väl hemma igen så laga min älskade gubbe mat(stuvade makaroner och stekt falukorv) och jag började leta räkningar.
Gubben jobbar med projektet han har tagit hem och jag sitter och försöker övertala mig själv att börja med räkningarna.
Men hur svårt är inte det när man inte har varit ute på nätet på ett dygn? :)
MEN nu måste jag göra det så jag kan hitta på något roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar