fredag 31 juli 2009

Idag har varit

en liten städdag.
Jag tog reda på torr tvätt och lakan och gubben motionerade dammsugaren så nu är golvet relativt rent(allting är relativt när man har djur).
Dagen började med solsken och sen kom regnet. Och sen har det varit mulet stort sett resten av dan(kan det bero på att min bror och hans familj tog regnet med sig hem från Värmland?).
Maten idag bestod av pizza på vår vanliga pizzeria.
När den var uppäten så åkte vi till den stora staden och inhandlande en ny terassvärmare(den gamla har gått sönder och är bara ca 1 år).
Passade även på att gå in i blomsteraffären där och hittade 2 fina höstastrar att sätta i våra krukor.
Sen blev det en glass på McDonalds innan hemgång.
Förresten så blev det en sväng förbi macken också. Gubben kom ju på att jag inte fått veckans dansbandsskiva tillsammans med Expressen. Har samlat alla de andra och var ganska nöjd med att det skulle vara slut i förra veckan. Vad får jag se då? Jo, det blir 10 skivor till!
Jag börjar nog bli gammal för jag gillar dansbandsmusik. Har väl alltid gillat det egentligen mer eller mindre hela mitt liv. Tyvärr är jag den ende i familjen som gillar det, men gubben muttrar väl inte allt för mycket. Det är värre med vår tomte, han håller för öronen. Och det gör ju att man spelar musiken ännu högre. :)
Nu håller gubben på att fixa TV på altanen så vi ska kunna se på film där ute och njuta av frisk luft.
Det är lite konstigt, jag som är ganska beroende av TV:n har inte sett ett enda TV-program(tror jag) sen jag började semestern. Men det är klart jag har använt datorn ganska mycket istället.
Skulle ju behöva slita mig från den och brodera istället. :)

1 kommentar:

  1. Låter som en skön shoppingdag, låter inte lovande med tv på altan med detta regnväder

    SvaraRadera