onsdag 8 juli 2009

Det blev ingen

dator igår.
Först jobbade jag till klockan 19 och sen när jag var hemma igen så började det åska ordentligt.
Och förresten så åskade det innan gubben hann hem igår och den tog vårt modem, så det var också en av anledningarna att det inte blev nån dator. I helgen när åskan gick så tog den våra bärbara telefoner och nu modemet(dyrt med åska).
Sitter nu med gubbens dator och kontantmodemet och skriver lite och kollar runt lite.
För att återgå till igårkväll så small det på bra här och det kom hagel också. Regn med förstås.
Hundarna var inte alltför rädda, men vid de värsta smällarna så såg vi att de var lite oroliga.
Baloo, han tyckte inte alls om när det började hagla så då höll han sig inne. De andra två hade nog gärna gått ut om jag inte stoppat dem. Tyckte det var onödigt att de skulle få de där stenhårda kulorna på sig. Äta det de fick tag i fick de göra iallafall.
Har jobbat mellan 7 och 12 idag och nu är jag ledig till kvart i nio imorgonkväll.
Än så länge skiner solen, men man vet ju aldrig när nästa oväder kommer.
När gubben slutar ska vi åka iväg till den stora staden och se om vi kan komma över ett nytt modem så jag/vi kan använda det vanliga internetet igen. Skulle vara bra för jag skulle behöva kolla min epost och det kan jag bara göra på min dator.
Ska fortsätta kolla runt i internetvärlden innan det börjar krångla med det bärbara modemet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar