onsdag 1 juli 2009

Det är inte ofta

som man svettas en hel natt när man jobbar, men det gjorde jag i natt.
Hade en altandörr öppen till ett-två och den andra stängde jag när solen började lysa på den.
Igårkväll när jag hjälpte de boende i säng så rann svetten på mig och det har aldrig hänt tidigare så sent på kvällen. Imorse var det likadant när jag hjälpte en boende.
Det är nästan så man önskar att det kunde komma en liten skvätt regn.
När jag kom hem duschade jag av mig och sen la jag mig och sov på vår altan till klockan elva(började bli varmt där då) och fortsatte sova inomhus med kylanläggningen på till halv ett.
Våra hundar tycker också att det är jättevarmt. Bilton har gick bara ut och vände och gick in och la sig igen. Hebbe, han hittade skuggan så han ville vara ute en stund, men Baloo ville också han hålla sig inomhus.
Märks även på katterna att det är varmt för de gör inte många knop de heller.
I natt så virkade jag färdigt ytterligare en grytlapp så nu är "barnen" till Grytlappsparet klara.
Jag fick lust att försöka virka en rund grytlapp, men jag fick ge mig, kom inte alls på hur jag skulle göra när man virkar runt. Måste leta upp något mönster.
Istället började jag på med en något smalare grytlapp. Har sett någonstans där de gjort grytlapp till handtag på stekpannor och tänkte jag skulle pröva och göra en sån. Kommer säkert en bild om jag lyckas med mitt projekt.
Nej, nu ska jag försöka göra i ordning lite mat till mig och gubben så han får äta rätt snart, för jag tror han vill åka iväg till sitt projekt en stund ikväll också.

Grytlappsbarnen
(märks ingen skillnad i storlek så här, men det är det)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar