torsdag 25 juni 2009

Nu har jag gjort näst

sista arbetspasset för denna vecka och det som återstår är imorgonbitti mellan sju och elva.
När jag har slutat jobba ska jag åka hem och vänta på att gubben kommer hem vid ett-tiden och då ska vi åka till den stora staden och handla mat och lite andra grejer.
Det ska helst räcka i en månad ungefär. Det kanske räcker lite längre eftersom grabben har dragit iväg till den största staden i detta land för att försöka tjäna till sitt levebröd.
Det är lite tomt i huset efter honom, men han har inte varit borta i många dagar än.
Solen och värmen har kommit och det är skönt att den verkar stanna en stund. Tyvärr är det kanske lite för varmt för en del människor och djur.
I nuläget så får våra hundar inte följa med oss på bilturer när vi vet att vi ska stanna en stund och de måste vara kvar i bilen. (De älskar att åka bil).
Nej, nu börjar det vara dags att gå och lägga sig eftersom väckarklockan ringer vid halvsex imorgonbitti.
God natt och sov gott!
P.S. Jag misstänker att jag måste bädda sängen också för jag tog i lakana och la dem i tvättmaskinen när jag vakna i morse D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar