lördag 9 maj 2009

Usch vad det

blåser ute idag.
Har varit i den s.k. rabatten och tagit bort lite torrt och även varit till gubben på vedbacken och hjälpt till med vedklyven.
En gång i tiden, precis när vi flyttat ihop så var vi ofta ute tillsammans på vedbacken och hjälptes åt.
Gubben såga och jag satt mitt uppe i högen och kastade vedträet dit det skulle så vi fick en hög hög.
Idag vågar jag knappt gå ut dit och hjälpa till inte för att jag är feg för det jobbet utanför att jag är rädd att mina armar, nacke och rygg inte ska hålla.
Har tyvärr lite problem med det numera och det kan ju bero på över 20-års arbete inom omsorg och jag har alltid velat klara mig själv. Tagit i där jag kanske borde bett om hjälp.
Men idag så ber jag om hjälp mer än jag brukade, men visst finns det tillfällen där jag inte gör det. Dumt, men...
Nej, nu är det väl dags att försöka göra ett litet ryck igen, men det blir inte rabatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar