tisdag 12 maj 2009

Solen skiner, men

det är inte så varmt som jag skulle önska. Termometern visar på över 20 grader, men det blåser och det är inga varma vindar.
Jag ska jobba i natt igen så jag försökte sova lite längre idag, men vaknade vid åtta och kunde inte somna om(tre hundar ville också ha upp mig).
Hade det varit igårmorse hade jag nog kunnat sova hur länge som helst för jag höll på att försova mig. Usch, hade ställt klockan på kvart över sex och hörde den kvart i sju. Och det var bara tur att jag ställde om den när gubben var upp och sa att han for vid kvart över fem, annars vet jag inte vad som hänt.
Hittills idag har jag gett hundarna mat, börjat elda och kört igång dagens första tvättmaskin. Naturligtvis har jag även startat datorn(men det märks väl). Ska strax äta lite frukost och sen ska jag ta itu med rentvätten som måste vikas och läggas där den hör hemma.

Tredje lilla kycklingen som jag broderade på igår på min rast
Jag har en känsla av att jag kommer att återkomma fler gånger idag, för att det är så roligt.

3 kommentarer:

  1. Gnäll inte, jag måste sitta i skolan och inte njuta av den fina dagen

    SvaraRadera
  2. dina "gulle fjun" är så söta så !
    Tack för komentaren hos mej,jag växte..Ler !

    SvaraRadera
  3. Tack för din kommentar! :-)

    Vilket fint och gulligt broderi.

    Ja, tänk om man kunde borsta bort allt fett från vintern. Inte dumt alls :-)

    SvaraRadera