måndag 18 maj 2009

Läggdags igen?

Dagarna går alldeles för fort, jag hinner inte med, suck.
I lördags pratade jag och en arbetskamrat om allergimedicin och jag sa att det är bäst att hon fixar det eftersom häggen redan blommar.
Vad upptäckte jag när jag åkte till jobbet igår?
Jo, att syrenerna också blommar!
Tittade idag där det växer liljekonvaljer och vad får jag se?
Jo, blomknoppar!
Fortsätter det så här så finns det inga vilda blommor till midsommar.

En av våra utblommade tulpaner
Idag har det varit grått och trist, men jag hoppas att det iallafall är uppehåll imorgon och att jag är duktig och får lite gjort imorgon innan jag börjar jobba på eftermiddagen.
Idag var det trögt att diska. I början gick det bra, men sen blev det segt. Jag diskade nästan allt själv, men vår stora, tunga, älskade gjutjärnsgryta den fick gubben diska åt mig. Och det var väl rätt för jag hade ju lagat maten. Jag brukar diska när han lagar maten.
Gubben är ju klar på vedbacken så nu är det vår koja som gäller ett tag igen. Den måste vara bebolig om en månad cirka om det är någon som vill övernatta där.
Jag ska också hjälpa till där inne, iallafall med att försöka städa, men det är nog ingen stor mening förrän han har slipat det han ska. Eller vad tror ni?
Dags att natta datorn och mig själv.
God natt och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar