tisdag 5 maj 2009

Kväller igen

och alldeles strax dags för sängen som vanligt.
Gubben kom hem vid halvåtta tiden. Allt hade gått bra på begravningen.
Vad som är typiskt när man åker iväg på en begravning är att man träffar släkt som man inte sett på massor av år. Och så var det idag också.
Man kan ju undra ibland varför man inte kan träffas under andra omständigheter.
Här hemma har det varit tråkväder i stort sett hela dan, men framåt kvällen tittade solen fram och sa hej.
Det har faktiskt åskat lite också.
Inte har jag fått något vettigt gjort idag mer än att jag kört en tvättmaskin och varit iväg och köpt mjölk.
Jomenvisst, jag lagade mat och diskade direkt efter.
Sen har jag bara suttit vid denna dator och läst bloggar, spelat lite.
Imorgon måste jag vara lite nyttigare!
Ska jobba imorgonnatt så jag måste väl vila någon gång under dagen/kvällen också.
Fördelen med att jobba natt är att när man gjort det man ska så kan man sätta sig med ett handarbete.
Jag är jättesugen att sticka lite, men jag hittar inte mina stickor. De finns i huset, men VAR?
Ska nog börja stänga ner och leta mig mot sängen, God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar