tisdag 5 maj 2009

Idag är en

en ledig dag och tyvärr regnar det.
Tyvärr och tyvärr, regnet behövs verkligen men jag skulle gärna vilja ha sol när jag är ledig.
Igår jobbade jag från åtta på morgonen till åtta på kvällen och däremellan hade jag tre timmars rast.
På rasten passade jag på att klippa och färga håret. Och det kan jag säga att jag kände mig flera år yngre när jag såg mig själv i spegeln och innan frisörskan hade klippt mig. Det är en duktig tjej, dotter till en arbetskamrat, som har varit egen företagare i många år nu.
Har aldrig förstått mig på mode och sånt och har svårt att se vad jag själv passar i, men jag är alltid nöjd när jag går ifrån henne.
När jag kom hem drog jag och gubben ner till macken och tvättade av bilen. Gubben ska åka på begravning idag med sina föräldrar och en bror. Det är en ingift farbror till dem som har gått bort efter en tids sjukdom.
Imorse när vi vaknade så var vi ut i bilen och plockade undan skräp också. Gubben drog bort dammet från instrumentpanelen också, han tyckte det behövdes.
Vad jag ska göra idag har jag ingen aning om mer än att jag måste åka och köpa lite mjölk.
Misstänker att jag kommer att återkomma under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar