måndag 11 maj 2009

En lång arbetsdag har

jag haft.
Började åtta i morse och slutade åtta ikväll. Hade tre timmars rast på det.
Gick inte ut från jobbet för idag har det varit uppehåll, men det har varit svinkallt. Grått och mulet ända tills nu ikväll då solen tittade fram.
Jag åt en matlåda och sen satte jag mig och broderade på min tredje kyckling. Bild på det jag sytt kommer imorgon då jag sitter med gubbens dator.
Gubben har stått ute på vedbacken efter jobbet och nu vid nio har faktiskt inte kommit in än.
Det märks att det är vår nu för flugorna börjar bli närgångna igen.
Gubben hade tur idag när han kom hem för maten stod på bordet. Grabben hade fixat käket.
Det var en liten rapport om denna dag.
P.S. Nu kommer gubben in. D.S.

1 kommentar:

  1. Jag har också så långa arbetspass när jag jobbar, men i gengäld blir det ju fler lediga dagar och det tycker jag om, Ha det bra och Moses skickar ett voff

    SvaraRadera